Зарубіжна література icon

Зарубіжна література




НазваЗарубіжна література
Сторінка1/4
Дата конвертації14.10.2012
Розмір0,77 Mb.
ТипДокументи
джерело
  1   2   3   4
1. /Проф_льне/_ноземн_/_спанська/isp_m_ak.doc
2. /Проф_льне/_ноземн_/_спанська/isp_m_st.doc
3. /Проф_льне/_ноземн_/in_m_st.doc
4. /Проф_льне/_ноземн_/Англ_йська/english_akadem.doc
5. /Проф_льне/_ноземн_/Англ_йська/english_prof.doc
6. /Проф_льне/_ноземн_/Н_мецька/nim_mova_ak.doc
7. /Проф_льне/_ноземн_/Н_мецька/nim_mova_pr.doc
8. /Проф_льне/_ноземн_/Французька/fr_m_ak.doc
9. /Проф_льне/_ноземн_/Французька/fr_m_pr.doc
10. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(1) Пояснювальна записка_8-12.doc
11. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(2) Програма з поглибленого вивчення iнформатики 8 кл.doc
12. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(3) Програма з поглибленого вивчення iнформатики 9 кл.doc
13. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(4) Програма з поглибленого вивчення iнформатики 10 кл.doc
14. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(5) Програма з поглибленого вивчення iнформатики 11 кл.doc
15. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(6) Програма з поглибленого вивчення iнформатики 12 кл.doc
16. /Проф_льне/_нформатика/_нформатика погл/(7) ЛIТЕРАТУРА.doc
17. /Проф_льне/_нформатика/inf_academ.doc
18. /Проф_льне/_нформатика/inf_standart.doc
19. /Проф_льне/_стор_я Украхни/ist_ukr_istor_profil.doc
20. /Проф_льне/_стор_я Украхни/ist_ukr_pravo_filos_ekon_ist-filol.doc
21. /Проф_льне/_стор_я Украхни/ist_ukr_stand_akad.doc
22. /Проф_льне/Астроном_я/astr_pr.doc
23. /Проф_льне/Астроном_я/astr_st.doc
24. /Проф_льне/Б_олог_я/bio_ak.doc
25. /Проф_льне/Б_олог_я/bio_pr.doc
26. /Проф_льне/Б_олог_я/bio_st.doc
27. /Проф_льне/Всесв_тня _стор_я/vsesv_ist_akadem.doc
28. /Проф_льне/Всесв_тня _стор_я/vsesv_ist_pr.doc
29. /Проф_льне/Всесв_тня _стор_я/vsesv_ist_standart.doc
30. /Проф_льне/Географ_я/geo_ak.doc
31. /Проф_льне/Географ_я/geo_pr.doc
32. /Проф_льне/Географ_я/geo_st.doc
33. /Проф_льне/Друга _ноземна/_спанська/isp2.doc
34. /Проф_льне/Друга _ноземна/in2_m_st.doc
35. /Проф_льне/Друга _ноземна/Англ_йська/english_2.doc
36. /Проф_льне/Друга _ноземна/Н_мецька/nim2.doc
37. /Проф_льне/Друга _ноземна/Французька/fr_m_2.doc
38. /Проф_льне/Економ_ка/ekonom_pr.doc
39. /Проф_льне/Економ_ка/ekonom_st.doc
40. /Проф_льне/Естетика/est_akadem.doc
41. /Проф_льне/Естетика/est_prof.doc
42. /Проф_льне/Заруб_жна/zar_lit_ak.doc
43. /Проф_льне/Заруб_жна/zar_lit_st.doc
44. /Проф_льне/Заруб_жна л_тература/zar_lit_ak.doc
45. /Проф_льне/Заруб_жна л_тература/zar_lit_ak_new.doc
46. /Проф_льне/Заруб_жна л_тература/zar_lit_st.doc
47. /Проф_льне/Заруб_жна л_тература/zar_lit_st_new.doc
48. /Проф_льне/Креслення/kr_ak.doc
49. /Проф_льне/Креслення/kr_pr.doc
50. /Проф_льне/Л_тература/rus_lit_ak.doc
51. /Проф_льне/Л_тература/rus_lit_pr.doc
52. /Проф_льне/Л_тература/rus_lit_st.doc
53. /Проф_льне/Л_тература/rus_m_1_12.doc
54. /Проф_льне/Людина _ св_т/l_s_ak.doc
55. /Проф_льне/Людина _ св_т/l_s_pr.doc
56. /Проф_льне/Математика/matem_ak.doc
57. /Проф_льне/Математика/matem_pogl.doc
58. /Проф_льне/Математика/matem_pr.doc
59. /Проф_льне/Математика/matem_st.doc
60. /Проф_льне/Основи дизайну/design.doc
61. /Проф_льне/Право/pravo_ak.doc
62. /Проф_льне/Право/pravo_pr.doc
63. /Проф_льне/Технолог_х/tr_ak.doc
64. /Проф_льне/Технолог_х/tr_st.doc
65. /Проф_льне/Украхнська л_тература/ukr_lit_ak.doc
66. /Проф_льне/Украхнська л_тература/ukr_lit_pr.doc
67. /Проф_льне/Украхнська мова/ukr_akadem.doc
68. /Проф_льне/Украхнська мова/ukr_prof.doc
69. /Проф_льне/Украхнська мова/ukr_standart.doc
70. /Проф_льне/Ф_зика/f_akadem.doc
71. /Проф_льне/Ф_зика/f_pr.doc
72. /Проф_льне/Ф_зика/ph_ak.doc
73. /Проф_льне/Ф_зика/ph_pr.doc
74. /Проф_льне/Ф_зика/ph_st.doc
75. /Проф_льне/Х_м_я/h_akadem.doc
76. /Проф_льне/Х_м_я/h_prof.doc
77. /Проф_льне/Х_м_я/h_standart.doc
78. /Проф_льне/Художня культура/art_akadem.doc
79. /Проф_льне/Художня культура/art_prof.doc
80. /Проф_льне/Художня культура/art_standart.doc
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Повідомлення про події та факти; розповідати про прочитане, почуте, побачене; запитувати про чиїсь враження, думки, ставлення
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-12 класів
Програма поглибленого вивчення інформатики
Програма поглибленого вивчення інформатики
Програма поглибленого вивчення інформатики
Програма поглибленого вивчення інформатики
Програма поглибленого вивчення інформатики
Література
Пояснювальна записка
Пояснювальна записка
З історії України для класів історичного профілю загальноосвітніх навчальних закладів
Навчальна програма з історії України для 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма
Профільний рівень
Навчальна програма
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Біологія
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Біологія
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Біологія
Програма
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Естетика
Естетика
Зарубіжна література
Зарубіжна література
Зарубіжна література
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Зарубіжна література
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Креслення для учнів 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів фізико-математичний, математичний, фізичний, інформаційно-технологічний профілі
Рішення таких завдань: дати елементарні відомості про основні способи зображення просторових об’єктів на площині; навчити учнів свідомо читати графічні матеріали, відтворювати образи предметів та аналізувати їх форму І конструкцію
Література російська та зарубіжна (інтегрований курс)
Російська та зарубіжна
Література російська та зарубіжна (інтегрований курс)
Класи (курс з 1 по 12 класи) пояснительная записка
Програма
Програма
Математика Навчальна програма для учнів 10-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма з математики для 10 – 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма з математики для 10 – 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів Профільний рівень пояснювальна записка вступ
Рішення за результатами розв’язання задачі
Програма профільного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів з трудового навчання у 10-12 класах «Основи дизайну»
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика
Для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Фізика
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів хімія
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів хімія
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів хімія
Художня культура програма для 10-11класів
Художня культура програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Для загальноосвітніх навчальних закладів художня культура 10 – 11 класи Рівень стандарту




Зарубіжна література


10 – 12 класи


ПРОГРАМИ


для профільних класів

загальноосвітніх навчальних закладів

з українською мовою навчання


РІВЕНЬ СТАНДАРТУ


Природничо-математичний,

технологічний напрями


10 клас

На навчальний рік – 35 год.

На тиждень – 1 год.

Резервний час – 4 год.

На текстуальне вивчення – 31 год.

К-ть год.

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня підготовки учнів

Міжпредметні зв’язки

Міжлітературні зв’язки

Культурологічний контекст

Рекомендована література

1. Вступ. Від романтизму до реалізму

2

Загальна характеристика розвитку культури та лі­тератури XIX ст.

Розквіт соціально-психологічної прози у ХІХ ст., його зв'язок з розвитком природничих наук. Майстри соціально-психологічної прози: Стендаль, О.Бальзак, Г.Флобер, Ч.Діккенс, Марк Твен, Ф.Достоєвський, Л.Толстой, А.Чехов та ін.

Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст.

Учень (учениця):

називає основні риси літературного процесу ХІХ ст. (взаємодія романтизму і реалізму, поява модерністських явищ і т.д.).

пояснює особливості соціально-психологічної прози ХІХ ст., роль художньої літератури у культурному та суспільному житті ХІХ ст.; називає найвизначніших представників соціально-психологічної прози ХІХ ст.;

обґрунтовує твердження про те, що ХІХ ст. є „золотою добою” класичного роману й що у соціально-психологічній прозі наявні романтичні та реалістичні тенденції.

Теорія літератури (ТЛ): поняття про соціально-психологічну прозу, закріплення уявлень про реалізм та романтизм.


Українська література:

Укр. література в контексті розвитку суспільства др.пол. ХІХ ст. (І.Нечуй-Левицький, П. Мирний, І.Карпенко – Карий, М.Старицький) Т/л: соціально-психологічний роман, соціально-побутова повість-хроніка, соціально-психологічна драма.




Е.Делакруа “Свобода на барикадах”, “Портрет Жорж Санд”. Ж.Л.Давид “Портрет мадам Рекам’є”, “Портрет мадам Серезіа”, “Портрет пана Серезіа”. Ж.-О.Д.Енгр “Портрет мадам Рив’єр”, “Портрет пана Маркотта д’Аржентейль”, Ф.Шопен “Революційний етюд”, Концерт № 2 для фортепіано з оркестром фа-мінор. Л. ван Бетховен. Симфонія № 9.

1. Затонский Д.В. Реализм // История всемирной литературы: В 9 тт. – Т. 6. – М.: Наука, 1989. – С.16-26.

3

Стендаль (1783-1842). «Червоне і чорне»

Життєвий шлях і особистість Стендаля. Становлення письменника, активна участь у романтичному русі. Синтез романтизму й реалізму в його зрілій творчості.

Роман “Червоне і чорне”, поєднання в ньому соціально-політичного й психологічного аспектів. Гостра критика режиму Реставрації. Конфлікт головного героя Жульєна Сореля з суспільством як сюжетний стрижень роману. Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту. Жіночі образи роману. Психологізм Стендаля.

Учень (учениця):

висловлює судження про сенс назви роману;

називає головних і епізодичних персонажів твору;

визначає провідні риси характеру Жульєна Сореля;

називає етапи формування особистості Жульєна Сореля;

порівнює суспільні закони й звичаї у Верєрі-Безансоні-Парижі;

розповідає про своєрідність теми кохання у романі;

зіставляє жіночі образи твору;

визначає риси романтизму і реалізму в романі.


ТЛ Поглиблення поняття про роман (жанрові особливості соціально-психологічного роману);

Поглиблення поняття про романтизм і реалізм, психологізм у літературі.

Всесвітня історія:

Історія Франції часів Наполеона і періоду Реставрації. Відродження в Італії.

Українська література:

Перший соціально-психологічний роман П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» -10 кл.

Вплив творчості Стендаля на творчість Марка Вовчка (оповідання «Максим Гримач») - 9кл.


Тема «краху ілюзій», «кар’єри молодої людини в столиці» в творах Г.Флобера, О.де Бальзака, Стендаля, Т.Драйзера, Дж.Голсуорсі.

1. Содемарк «Портрет Стендаля» 2. Реж. О.Гирба. Експериментальна вистава –хроніка ХІХ ст. «Червоне і чорне» (Одеський рос. драм. театр), 2005. 3.Х/ф «Червоне і чорне» рос. реж. К.Фоліянц (10 серій), 2008.

Антуан-Жан Гро «Наполеон на Аркольському мосту».

Ж.Л.Давид “Наполеон при переході через Сен-Бернар”.

Скульптура: А.Канова «Поліна Боргезе у вигляді Венери», «Статуя Наполеона».


1. Реизов Б. Французский роман ХІХ века. – М., 1969. 2. Бальзак О. Этюд о Бейле// Бальзак О. Собр. Соч. в 24 т. -М., 1960. 3. Ауэрбах Э. В особняке де Ля- Молей// Ауэрбах Э. Мимесис. – М., 1979. 4. Теплинский М., Султанов М. Литература.10 клас. –Ірпінь, 2005. 5. Світлова Л. Система уроків з вивчення творчості Стендаля у 10 кл. // Газ. ЗЛ. – 2005.- №34. 6. Гаврилюк Л. Композиція роману Ф.Стендаля «Червоне і чорне», символіка назви, роль епіграфів// Газ. ЗЛ. – 2005.- № 34.

3

Онорé де БАЛЬЗÁК (1799–1850). “Гобсéк”

Бальзак – видатний французький письменник, за­чинатель соціального реалістичного роману. Поєд­нання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі. “Людська комедія” – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст. Проблематика і структура “Людської коме­дії”.

Влада золота та її філософія в повісті “Гобсек”. Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу “філософа й скнари” Гобсека. Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті. Композиція і стиль твору.

Бальзак і Україна.



Учень (учениця):

характеризує творчість французького письменника Бальзака як визначне явище світової літератури ХІХ ст.;

відзначає зв’язок його життя з Україною: француз одружився з підданою Російської імперії полькою Евеліною Ганською, яка мала маєтки на Житомирщині, і вінчався з нею в українському місті Бердичеві; два роки перебував в Україні (1848-1850 рр.);

пояснює, чому “Людську комедію” Бальзака називають “енциклопедією життя Франції першої половини XIX ст.”: у цій величезній (понад 100 творів) епопеї французьке суспільство описане з такою повнотою, що за нею можна вивчати побут, звичаї, світо­гляд, духовні й моральні цінності, економіку, політику, фінансову систему країни у першій половині ХІХ ст.;

визначає місце повісті “Гобсек” у творчому доробкові Бальзака: вона є складовою “Людської комедії”; і, попри її невеликий обсяг, Бальзак надавав цьому творові великого значення,

наводить приклади поєд­нання в образі Гобсека елементів реалізму (детальний опис операції позики грошей, точність фіксації кількості відсотків за конкретну фінансову операцію лихваря тощо) і романтизму (самотність і загадковість багатія: достеменно невідомо, хто він, звідки приїхав, де нажив свій величезний капітал;

аналізує особливості втілення мотиву влади золота в повісті “Гобсек”: золото стало новим володарем світу, на зміну владі аристократів іде влада “гобсеків”, капіталістів (Гобсек: “Золо­то – ось душа вашого нинішнього суспільства”);

визначає особливості композиції повісті (роль прийому обрамлення: історія про Гобсека “взята в рамку” опису розмови у салоні віконтеси де Гранльє);

характеризує роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій твору (він об’єктивно відтворює події, висловлює власне ставлення до героїв і ситуацій, що створює особливу атмосферу задушевності розмови і вірогідності оповіді);

висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.

Українська література: Розвиток лихварства та влада грошей в п’єсах М. Кропивницького "Глитай, або ж Павук" та в п’єсах І. Карпенко-Карого "Сто тисяч", "Хазяїн" (10 кл.).


Всесвітня історія: Французьке суспільство наприкінці XVIII ст. (9 кл.)


Образ скупого в світовій літературі:

Плавт. “Скарб”; В.Шекспір. “Венеціанський купець”; Ж.Б.Мольєр “Скупий”; О.Пушкін. “Скупий рицар”; М.Гоголь. “Мертві душі”; Ч.Діккенс. “Різдвяна пісня в прозі”.

Б.Пастернак. “Бальзак”.

1.Портрети Бальзака роботи Е.ДеверіаЖ. де Латур «У лихваря». 2.Дом’є О. Серія літографій "Французькі типи": "Дядько і небіж", "Щоб жати, треба сіяти", "Щасливий батько"; серія "Музичні ескізи". 3.Рембрандт. "Портрет старого єврея". 4.Шагал М. "Червоний єврей". 5.Бетховен Л. Ван. Симфонія №5 (улюблений твір Бальзака). 6.Ронден О. Пам’ятник Оноре де Бальзаку. 7.Х/ф "Гобсек" (СРСР, 1937). 8.Х/ф "Помилка Оноре де Бальзака" (СРСР, 1969). 9.Х/ф "Бальзак" (реж. Ж.Дайан, 1999). 10.Екскурсія "Подорожі вихідного дня: Бальзаківські місця (Бердичів–Верхівня)".


1.Наливайко Д. Оноре Бальзак: Життя і творчість. – К., 1985. 2.Резник Р. О "Человеческой комедии" и ее авторе // Оноре Бальзак. Произведения. – М., 1981. 3.Затонский Д. Реализм – это сомнение? – К., 1992. 4. Чайкіна Н., Левицька С. Крила альбатроса серед земної суті (два уроки вивчення творчості Бальзака) // Відродження. – 1993. 5.Левянт М., Кабанюк Л. Из “Истории литературы в поэтических строчках” (О. де Бальзак) // ВЛ. – 1996. – №7. 6.Шалагінов Б. Трагікомедія пристрастей і безпристрасності (матеріали до вивчення повісті О. Бальзака “Гобсек”) // ЗЛ. – 1996. – №4. 7.Єременко О. Влада золота та її філософія в повісті “Гобсек” (матеріали до уроку) // ВЛ. – 1999. – №5. 8.Моруа А. Прометей, или Жизнь Бальзака. – Собр. соч. в 6-ти т. – Т.3. – М., 1992.


2. Із літератури російського реалізму

4

Реалізм як художній напрям у світовій літературі

Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). “Злочин і кара”.

Творчість Достоєвського як одна з вершин ро­сійської і всесвітньої літератури. Філософські, етич­ні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх текстах.

Роман “Злочин і кара як вираження нового, полі­фонічного типу художнього мислення. Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору. Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особис­тості, “надлюдини”. Розкриття складності духовного світу людини. Система образів роману, значення і символіка його назви.


Учень (учениця):

називає характерні риси літератури реалізму (правдиве зображення дійсності, аналітичний підхід до зображуваного і т.д.);

визначає творчість російського письменника і філософа Достоєвського як одну з вершин ро­сійської і всесвітньої літератури;

акцентує увагу на значному філософському (розвінчання теорії агресивного індивідуалізму: “тварь я дрожащая или право имею”) і етич­ному (наприклад, співчуття до “знедолених і ображених”) потенціалі роману “Злочин і кара”;

простежує і підтверджує цитатами з тексту розвиток образу Раскольнікова: від скромного, інтелігентного й доброго студента, який здатен співчувати чужому горю (сон про знущання над конем) – через убивство старої лихварки та її сестри – до розкаяння вже на каторзі (Євангеліє під подушкою на страсному тижні перед Великоднем);

висловлює власні судження щодо теорії сильної особис­тості, “надлюдини” (якій дозволено те, що заборонене для усіх інших людей) і підтверджує їх прикладами і цитатами з тексту;

розкриває особливості системи образів роману, зокрема – знаходить у Родіона Раскольнікова і Соні Мармеладової спільне (обидва вчинили переступ проти суспільних законів і норм: він став убивцею, а вона – повією) і різне (вона пожертвувала собою заради інших, а він пожертвував іншими заради себе) і т.д.;


висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.

ТЛ Дає визначення поняття роман і його різновидів, зокрема психологічного роману (у якому чільне місце займає відтворення психології, внутрішнього життя героїв), філософського роману (у якому головними є філософські ідеї, проблеми).


Українська література:

1.Соціально-психологічна повість І.Франка „Перехресні стежки”. Психологічний аналіз еволюції почуття: погляд героя і автора. Елементи „кримінальної” теми в сюжеті. 2.Психологічна модерністська драма В.Винниченка „Гріх”. Психологічна вмотивованість вчинків і поведінки персонажів.

ТЛ: поглиблення поняття про психологічний роман, повість, драму.


Тема лихварства в творах О. Бальзака і Ф. Достоєвського.

Ідея наполеонізму в літературі (Стендаль „Червоне і чорне” і Ф.Достоєвський „Злочин і кара”)


1.Скульптура В.Бєлоусова "Ф.М.Достоєвський". 2.Ілюстрації О.Буркатовського, М.Добужинського, Д.Шмаринова до творів Достоєвського

3.Фаворський В. Ілюстрації до "Злочину і кари". 4.Глазунов І. “Ф.М.Достоєвський в Петербурзі”. 5.Ге М. "Що є істина". 6.Перов В., Трутовський К. "Портрет Достоєвського". 7.Кретов-Даждь А. Ілюстрації до творів Достоєвського (2006). 8.Чумечова А. “На дні” (2005). 9.Литвинов О. “Злочин і кара” (2000). 10.Біблійна притча про воскресіння Лазаря у світовому живописі: Оуватер Альберт ван "Воскресіння Лазаря" (серед. ХV ст.), Лейден Артген ван "Воскресіння Лазаря" (ХVІ ст.), Фландес Хуан де. "Воскресіння Лазаря" (бл.1500), Рембрандт Харменс ван Рейн. "Воскресіння Лазаря". 11.Ескізи декорацій Шемякіна М. до роману "Злочин і кара". 12.Мусоргський М. "Пісні і танці смерті". 13.Зутермейстер Г. "Раскольніков" (опера). 14.Петрович Е. "Раскольніков" (опера). 15.Соммер В. Вокальна симфонія на тексти Ф.Достоєвського і Ф.Кафки. 16.Онеггер А. Музика до вистави “Злочин і кара”. 17.Н.Баранов “Ф.Достоєвський” (скульптура). 18.Х/ф "Петербурзька ніч" (СРСР, 1934). 19.К/ф "Раскольніков" (Німеччина, 1923). 20.Х/ф "Злочин і кара" (СРСР, 1970). 21.Х/ф "Злочин і кара" (США, 1935). 22.Х/ф "Злочин і кара" (Франція, 1956). 23.Х/ф "Злочин і кара" (реж. Л.Куліджанов, 1969). 24.Х/ф “Двадцять шість днів із життя Достоєвського” (СРСР, 1981).

1.Шелепин В. Ф.М.Достоевский “Преступление и наказание” (опыт изучения в средней школе). – М., 1989. 2.Белов С. Ф.М.Достоевский: Книга для учителя. – М., 1990. 3.Вересаев В. Живая жизнь: о Достоевском и Толстом. – М., 1991. 4.Сучасна інтерпретація художніх творів Ф.М.Достоєвського // Міжвуз. зб. наук. праць. – К., 1998. 5.Левянт М., Кабанюк Л. “История литературы в поэтических строчках” // Відродження. – 1995. – №3.

6.Артемчук І. Вагнер, Достоєвський і Волошин // Радуга. – 1993. - №4. 7.Волощук Е. Двойники и антиподы (система уроков по роману “Преступление и наказание”) // Рус. язык и литература в средних учебных заведениях Украины (РЯЛУ). – 1991. – №9. 8.Корниенко О. Тема ростовщичества в произведениях О. Бальзака и Ф.М. Достоевского (“Гобсек” и “Преступление и наказание”) // Вивчення світової літератури в школі: Зб. наук. м-лів. – Вип. 5. – Полтава, 1995. 9.Соплова Т. По страницам великой книги (Достоевский и Евангелие) // Відродження. – 1995. – №3.

10.Писаренко Ю. Спорідненість творчості Ф.Достоєвського та І.Франка (“Перехресні стежки”) // ВЛ. – 2003. – №10.

4

Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910) “Анна Кареніна”

Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можли­востей реалістичної літератури. Духовні й творчі шукання та здобутки письменника.

Роман “Анна Кареніна”. Образи-характери роману, пластичність змалюван­ня і психологічна глибина. Суперечливий образ Анни. Образ Левіна, його автобіографічна складова. Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.

“Діалектика душі” толстовських героїв.

Учень (учениця):

визначає творчість Л.Толстого як найповніший вияв можли­востей реалістичної літератури;

переказує зміст роману “Анна Кареніна”, виділяє ключові епізоди (зустріч Анни і Вронського на вокзалі, побачення Анни з сином тощо);

називає основні проблеми твору: роль сім’ї у житті людини (“мысль семейная” /Л.Толстой/); пошуки основ міцних сімейних стосунків (“усі щасливі сім’ї схожі між собою, кожна нещаслива сім’я нещасна по-своєму”); право жінки/чоловіка на життя за порухами власної душі чи обов’язок перед членами своєї сім’ї, передовсім дітьми (доля Сергія Кареніна та маленької Ані) і т.д.;

характеризує образи головних героїв твору в їхній психологічній глибині (насамперед – суперечливий образ Анни; крім того – образи Олексія Кареніна, Стіви Облонського, Вронського, Левіна;

доводить, що проблематика роману “Анна Кареніна” має загальнолюдське значення;

висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.

ТЛ Дає визначення поняття роман-епопея (див. вище).

Всесвітня історія:

1.Російський похід Наполеона. Битви під Лейпцигом і Ватерлоо. „100 днів” Наполеона (9 кл.)


Традиції історичного роману: В.Скотт „Айвенго”, В.Гюго “Собор Паризької Богоматері” і П.Куліш „Чорна рада” (перший україномовний історичний роман).

ТЛ поглиблення поняття про роман. Роман історичний, роман-хроніка.


1.Рєпін І. “Толстой за робочим столом”. 2.Ілюстрації до романів “Анна Кареніна” і “Війна і мир” М.Врубеля, М.Піскарьова, В.Сєрова, Л.Гіршмана, Д.Кардовського, М.Дерегуса, О.Верейського. 3.Крамськой І. “Портрет Л.М.Толстого”, 4.Репін І. “Толстой на відпочинку в лісі”. 5.Піменов Ю. “Портрет Тетяни Самойлової в ролі Анни Кареніної”. 6.Щедрін Р. “Анна Кареніна” (балет), музика до к/ф “Анна Кареніна”. 7.Х/ф “Анна Кареніна” (США, 1948). 8.Х/ф “Анна Кареніна” (СРСР, 1968). 9.Х/ф “Лев Толстой” (СРСР, 1984). 10.Х/ф “Кохання” (за мотивами “Анни Кареніної”; США, 1928). 11.“Анна Кареніна” (вистава театру ім. Є.Вахтангова).


1.Апостолов Н. Живой Толстой: Жизнь Л.Н.Толстого в воспоминаниях и переписке. – СПб, 1995. 2.Роллан Р. Жизнь Толстого. – Минск, 1986. 3.Мережковский Д. Л.Толстой и Достоевский. – М., 2000. 5.Скуратівський В. Світові контексти Толстого // Скуратівській В. Етюди з світової літератури. – К., 1995. 6.Кирилюк З. Поиски смысла бытия и человеческого счастья (мат-лы к урокам по изучению романа Л.Толстого "Анна Каринина") // Відродження. – 1994. – №5-6.

7.Серых Е. Роман-эпопея или "историческая пародія"? (Л.Н. Толстой "Война и мир") // РЯЛУ – 1990. – №3.

8.Звиняцковский В., Панич А. Тип “семейной женщины” в художественном мире Л.Н.Толстого и А.П.Чехова // РЯЛУ. – 1991. – № 3.

9. Ковбасенко Л. Лев Толстой як майстер “психологічної рентгеноскопії” (уроки за романом “Анна Кареніна”) // ВЛ. – 1998. – №10.

3. Розмаїття лірики середини XIX ст.

1

Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст.

Нові грані романтичного поетичного світу в творчості „пізніх” романтиків (Ш.Бодлера, В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас», творчість А.Фета). Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов).

Учень (учениця):

розповідає про провідні шляхи розвитку поезії середини ХІХ ст.


Українська література:

1.Вершинні зразки Шевченкової лірики («Причинна», «Гайдамаки», «Сон», «Кавказ») -9 кл. 2.І.Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя», філософська поема «Мойсей» - 10 кл.

1.Традиції А.Фета і Ф.Тютчева у поетичному доробку символістів, С.Єсеніна, Б.Пастернака.

2. В.Соловьев «Памяти А.А. Фета» 3. А.Фет «На книжке стихотворений Тютчева».

4. М.Некрасов «На смерть Шевченка». 5. Тема жіночої долі й народних страждань в ліриці Некрасова і Шевченка.

1. Романси на вірші Ф.Тютчева «Я встретил вас…» (автор музики невідомий), «Фонтан», «Сей день я помню» (С.Рахманінов), дует «Сльози» (П.Чайковський). 2. Романси на вірші А.Фета «Я тебе ничего не скажу» (П.Чайковський), «В молчанье ночи тайной», «Какое счастье» (С.Рахманінов)

3. І.Крамской. Портрет М.А.Некрасова (1877) 4. І.Крамской «Некрасов в период последних песен» (1877). 5. Ілюстр. І.Глазунова до творів Некрасова.

1.Назарець В. Від романтизму до символізму. Поезія Ф.Тютчева і А.Фета // ВЛК.-2005.- №3 2. Рогозинский В. Две звезди одной галактики. Осип Мандельштам и Федор Тютчев // ВЛК.-2006. - №1. 3. Мигальчинская В. «Безглагольные стихотворения» А.Фета // ВЛ №12.- 2005.- №12.

4. Ніколенко О., Меметова В. Краса, закарбована у новій естетиці групи «Парнас» // ВЛ.- 2006. -№1.

2

Волт ВÍТМЕН (1819–1892) (Вірші за вибором учителя)

Вітмен – американський поет-новатор. Зв’язок його поезії з романтичними традиціями та трансценденталізмом. Звернення до вільного вірша (верлібра). “Пісня про себе” – програмовий твір поета.


Учень (учениця):

пояснює, що американця Волта Вітмена називають великим поетом-новатором, бо він суттєво обновив як тематику поезії (так, на відміну від попередньої традиції поетизації природи, села, він почав оспівувати місто, за що його називають попередником т. зв. урбаністичної, “міської” поезії (він писав оди фабричним трубам, паротягам, домнам і т.п. /“...Свій похід починай, Індустріє!”/), так і форму поезії (широко використовував верлібр, прагнув відійти від класичних форм віршування, шукав нових можливостей поетичного вислову: “О, якби моя пісня була проста, як рев і мукання тварин, швидка і спритна, як рухи риб, як капання крапель дощу!”; уводив до віршів прозову мову, часто вживав каталог (“вітменівський каталог”), тобто довгий і детальний перелік якихось фактів, ознак, реалій тощо;

пояснює, чому “Пісня про себе” вважається програмовим твором поета (у ній яскраво втілені особливості стилю і світогляду Вітмена);

виразно читає і аналізує вірші В.Вітмена.

ТЛ Дає визначення поняття верлібр – “вільний вірш, неримований нерівнонаголошений віршорядок (і вірш як жанр)”.

Українська література: Традиції В.Вітмена в українській літературі (верлібр в творчості українського футуриста М.Семенка, імажиніста Б.-І.Антонича, символіста П.Тичини).


Всесвітня історія: Аболіціоністський рух в США (30 роки XIX ст.) – 9 клас.

Поняття „аболіціонізм”, „плантаційне господарство”, „громадянська війна”, „реконструкція Півдня”.


1.Урбаністична поезія В.Вітмена і М.Некрасова.

2.І.Драч. Вірш «Початок Вітмена»

1.Збарський Ф. "Портрет В.Вітмена". 2.Пивоваров В. Ілюстрації до книги К.Чуковського “Мій Вітмен”. 3.Ікінс Т. "Волт Вірмен". 4.Холст Г. "Волт Вірмен" (оркестрова увертюра). 5.Вільямс В. Пісня на вірші з поеми Вітмена “Листя трави”, “Вперед, до невідомих земель” (кантата на вірші Вітмена), “Морська” (симфонія на тексти Вітмена).


1.Венедиктова Т. Поэзия Уолта Уитмена. – М., 1982.

2.Герасимчук Л. “Все це – справді – думки всіх людей” (Поезія В.Вітмена в Україні) // Прапор. – 1973. - №12. 3.Герасимчук Л. В.Вітмен. Розмови з сучасністю // Дніпро. – 1984. – №3. 4.Герасимчук Л. Волт Вітмен // Вітмен В. Поезії. – К., 1984.

5.Кохан Г. “Як безсмертя зоветься? Трава!” (урок-роздум за творчістю поета) // ВЛ. – 1999. – №5.

6. Таранік-Ткачук К. Художні особливості та тематичне розмаїття поетичної збірки В.Вітмена «Листя трави» // Від Вітмена до Маркеса. – Тернопіль: Мандрівець, 2005. – С. 5-17.

4. Література на межі XIX – XX ст.

3

Межа ХІХ-ХХ ст. як особлива доба в історії розвитку західної культури. Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі. Поняття про декаданс. Імпресіонізм у літературі, його зв'язок із утвердженням імпресіонізму в малярстві та музиці. Розробка принципів натуралізму в творчості Е.Золя та бр. Е. й Ж. Гонкурів. Виникнення неоромантизму. Формування символізму – одного з найзначніших напрямів у літературі останньої третини ХІХ – поч. ХХ ст. Основні принципи естетичної програми символізму: заперечення раціоналістичних засад творчості, ключове значення символу в художній системі символізму, пошуки системи „відповідностей” між душевними станами та „знаками” їх виявлення у зовнішньому світі, спонтанність поетичної уяви, використання можливостей сугестії, відмова від інформаційно-розповідної функції на користь вільного ліричного самовираження та ін.). Найвизначніші представники літератури символізму (П.Верлен, А.Рембо, С.Малларме, М.Метерлінк та ін.).

Модерністські зрушення у французькій поезії другої половини ХІХ ст.

Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія».

Бодлер – французький поет другої по­ловини XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла”. Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси”, “видобування краси зі зла” в поезії Бодлера.

Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп” у поезії “Альбатрос”.

Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша “Вечорова гармонія”.

Тлумачення предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів (“Відповідності”).


Учень (учениця):

розповідає про модерністські зрушення у французькій поезії другої половини ХІХ ст.;

пояснює, чому французький поет Бодлер був водночас і пізнім романтиком (у його віршах яскраво втілене характерне для романтизму протиставлення ницої дійсності й недосяжного ідеалу, вони підкреслено контрастивні) і одним із зачинателів символізму, напряму, в якому головним засобом художнього вираження стає символ);

характеризує естетичні погляди Бодлера, втілені у збірці “Квіти зла”: протиставлення дійсності й ідеалу як змістово-образна вісь збірки;

висловлює судження про те, в чому полягає своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп” у поезії “Альбатрос” (образ альбатроса, птаха, який завдяки великим крилам є “королем неба”, але “на падолі земному” через ці ж крила “не має змоги йти”, перетворюється на незграбу, посміховище, стає образом-символом поета, який є королем небес поетичної творчості, але безпомічний у реальному житті);

пояснює, в чому полягає філігранність поетичної техніки і формальна довершеність вірша “Вечорова гармонія”, завдяки яким художнім засобам зреалізовано його “навіювальний” (сугестивний) вплив на читача/слухача (“плетення” віршових рядків, чітко продумані повтори однакових рядків у різних строфах, “висока” церковна лексика “вівтар”, “потир /церковна чаша/” та ін.);

знаходить конкретні випадки тлумачення Бодлером предметних образів як “видимих знаків” ідей, почуттів, душевних станів людини, втілення думки про не видимий людському оку світ, де панують “взаємного зв’язку невидимі закони” у сонеті “Відповідності” (“символів ліси спостерігають нас і наші всі маршрути”; або “...підмурків та колон неясні голоси”);

висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творах поета, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту;

Наводить приклади втілення рис символізму в поезіях Бодлера;

виразно читає і аналізує вірші Бодлера.

ТЛ Дає визначення поняття символ.

ТЛ. Поняття „декаданс”, „натуралізм”, „імпресіонізм”, „неоромантизм”, „символізм”.


Українська література:

1.Вплив французького символіста Ш.Бодлера на творчість М.Вороного („Інфанта”, „Vae victis!”). Проблема самотності людини в суспільстві. Відчуття катастрофізму, душевної розпуки, марності, незахищеності земного життя людини.

Т/л: поняття про символ та символізм.

2. Українська поезія поч. XX ст. і французький (Ш.Бодлер, П.Верлен, А.Рембо) і російський (В.Брюсов, К.Бальмонт, О.Блок) символізм.


1.Рильський М. Бодлер. // Тема. – 2000. – № 2. 2.С.Гординський. Сонет «Бодлер»

1.Курбе Г. "Портрет Бодлера" (1848). 2.Матісс А. "Портерт Ш.Бодлера" (1932). 3.Фонтен-Латур А. Портрет Ш.Бодлера (фрагмент картини "Присвята Делакруа"). 4.Піссаро К. Пейзажі. Ш.Бодлер. Жанна Дюваль (малюнок). 5.Аксьонов П. "Квіти зла" (2006). 6.Межберг А. Картини за мотивами віршів Бодлера (2004-2005). 7.Лазарев. Симфонія сонетів для баса, фортепіано і ударних на вірші з книги "Квіти зла" Ш.Бодлера. 8.Скульптура О.Родена "Я – прекрасний" (1882, з викарбуваним початком поеми Ш.Бодлера "Гімн красі". 9.Швабе К. "Сплін та Ідеал" (1896).



1.Бодлер Ш. Об искусстве. – М., 1986. 2.Наливайко Д. Шарль Бодлер – поет скорботи і протесту // Шарль Бодлер. Поезії (Прим. М.Москаленка). – К., 1989. – С.5-30. 3.Ніколенко О. Поезія французького символізму: Ш.Бодлер, П.Верлен, А.Рембо: Посібник для вчителя. – Х., 2003. 4.Бодлер і модернізм: Посібник-хрестоматія // Тема. – 2001. - №2. 5.Вітко М. М.М.Бахтін: Перше завдання – зрозуміти твір так, як його розумів автор” // ВЛ. – 2003. –№12.

6. Таранік-Ткачук К. Вивчення творчості Шарля Бодлера // Від Вітмена до Маркеса. – Тернопіль: Мандрівець, 2005. – С. 17-45.

7. Ковбасенко Л. Система уроків за творчістю Шарля Бодлера // Тема. На допомогу вчителю зарубіжної літератури. – К., 2001. – № 1. – С. 92-123

8.Тригуб І. Вплив світогляду митця на його творчість. Урок- дослідження за поезіями Ш.Бодлера // ВЛ. – 2004. – №1.



4

Із поезії французького символізму

Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). “Забуті арієти”, “Так тихо серце плаче...”, “Поетичне мистецтво”.


Артюр РЕМБÓ (1854–1891). “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”.

Символізм як літератур­ний напрям останньої третини XIX – початку XX ст. Основні естетичні принципи та поетичне нова­торство символістів. Поняття про символ як основ­ний засіб поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб симво­лістської поезії. Зняття інформаційно-розповідної функції поетичної мови.

Учень (учениця):

характеризує в найзагальніших рисах символізм як літератур­ний напрям останньої третини XIX – початку XX ст.;

визначає музичність як важливу ознаку віршів Верлена, засіб прямого вираження інтуїтивно-емоційного, несвідомого, настроєвого;

тлумачить поняття сугéстія (навіювання), визначає її як важливий художній засіб симво­лістської поезії (поети-символісти прагнучи передати те, що не висловиш звичайним словом, навіювали невизначене, позбавлене чіткого сенсу й обрисів (“про неясне говорили неясно”);

висловлює судження про причини зменшення питомої ваги інформаційно-розповідної функції поетичної мови у віршах символістів і активізації функції сугестивної;

наводить конкретні приклади використання символів у поезіях Верлена, Рембо або Малларме (наприклад, п’яний корабель із однойменного вірша А.Рембо) як основ­ного засобу поетичного самовираження, його потрак­тування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказу­вання” смислів і простір для відгадування;

виразно читає і аналізує вірші Верлена, Рембо.

ТЛ Дає визначення поняття символізм, сугестія.

Українська література: 1.Вплив французьких символістів на розвиток української поезії кн. ХІХ - поч.ХХ ст.: багатолінійна асоціативність та сугестія в творах П.Тичини, Ол.Олеся, М.Вороного, М.Драй-Хмари, М.Зєрова.

Т/л. Поняття про символ. 2.Українська поезія про П.Верлена і А.Рембо (М.Рильський. “Є така поезія Верлена...”. Л.Костенко “Хлопчичок прийшов із Шарлевілю...”).


„Поетичне мистецтво” Верлена у контексті літературних епох: Арістотель „Про мистецтво поезії”, Горацій Флакк „Наука поезії”, П.Ронсар „Поетичне мистецтво”, Ф.Сідней „Виправдання поезії” (трактат), Ж.Дю Белле „О защите и прославлении французского языка” (трактат), М. де Сервантес „Путь на Парнас”(поема) Н.Буало «Мистецтво поетичне» (трактат), М.Рильський

“Поетичне мистецтво”.


1.Родо Н. “Поль Верлен” (бюст, 1900). 2.Регаме Ф. “Верлен і Рембо в Лондоні”. 3. Кар’єр Е. Портрет П.Верлена. 4.Рембо А. "Поль Верлен" (малюнок). 5.Фонтен-Латур А. "Кут стола" (фрагмент: Верлен, Рембо). 6.Форе Г. Цикл пісень на вірші П.Верлена з книги “Пісні чистої любові”. 8.Стравинський І. Два романси для голосу на вірші П.Верлена. 9.Малюнки П.Верлена, А.Рембо. 10.Росман. "Артюр Рембо". (1873). 11.Рембо І. “Рембо у східному костюмі”, “Портрет хворого Рембо після повернення з Африки в 1891р.”. 12.Делае Е. “П.Верлен”, “Рембо у 1872 році”, “Рембо, якого переслідує око совісті”. 13.Тепляков А. "П’яний корабель" (симфонічна поема для читця та комп’ютера на вірші А.Рембо; Іркутськ, 2000). 14. Матісс А. Ілюстрації до вірша “Вікно”. 15.Мане Е. “Портрет С.Малларме”. 15.Гоген П. “Портрет С.Малларме”. 16.Е.Мане. Ілюстрації до творів С.Малларме. 18.Булез П. “Складка на складці – портрет Малларме”. 19.Сен-Санс К. “Лебідь”.

1.Верлен, Рембо, Малларме // Антологія зарубіжної поезії другої пол. ХІХ – ХХ ст.: Укл. Наливайко Д.С. – К., 2002.

2.Верлен, Рембо, Малларме // Тема. – 2001. – №2.

3.Андреев Л. Рембо // Рембо А. Произведения. – М., 1988.

4.Птифис П. Артюр Рембо. – М., 2000.

5.Карре Ж. Жизнь и приключения Ж.А. Рембо. – СПб: Лань, 1994. 6.Зуєвський П. Стефан Маллярме // Маллярме С. Поезії. – Оттава, 1990. 7.Цвейг С. Жизнь Поля Верлена // Нева. – 1991. – №9.

8. Пастернак Б. Поль Верлен // Верлен П. Романсы без слов. – СПб, 1999. 9. Сутула О. Розвивати асоціативне мислення учнів шляхом з’ясування специфіки символів // ВЛ. – 2004. – №8.


5. Роман ранньомодерністської доби

4

Óскар УÁЙЛЬД (1854–1900). “Портрет Доріана Грея”.

Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.

“Портрет Доріана Грея” як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Риси інтелектуального роману.

Учень (учениця):

пояснює, чому англійця О.Уайльда називають письменником англійського раннього модернізму (передовсім, підкреслюючи естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю);

визначає роман “Портрет Доріана Грея” як осереддя творчості Уайльда: саме в цьому романі риси естетизму, поетизація краси як сенсу й основного завдання мистецтва втілилися найповніше;

характеризує “Портрет Доріана Грея” як інтелектуальний роман і вказує на головні філософсько-естетичні та моральні проблеми твору: співвідношення краси й моралі, чи може краса бути вільною від моралі, як це вивільнення діє на особистість;

висловлює особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.

ТЛ Дає визначення понять естетизм, інтелектуальна проза, парадокс.




Мотив продажу власної душі в творах світової літератури (Й.В.Гете. “Фауст”, М.Гоголь. “Портрет”, О.Бальзак. “Шагренева шкіра”)

1.Тулуз-Лотрек Анрі де. "Оскар Уайльд" (1895). 2.Бірбом М. Карикатури на О.Уайльда. 3.Штраус Р. "Саломея" (опера). 4.Х/ф “Портрет Доріана Грея” (Німеччина, 1916). 5.“Портрет Доріана Грея” (вистава театру ім. Є.Вахтангова). 6.Х/ф "Портрет Доріана Грея" (реж. Д.Розенбаум, США, 2004). 7.Х/ф "Портрет Доріана Грея" (реж. Е.Левін, США, 1945). 8.Х/ф "Доріан Грей" (реж. А.Гольдштейн, Канада-Велика Британія, 2004).

1.Соколянский М. Оскар Уайльд. – К.-Одесса, 1999. 2.Свічкарьова І. Урок-дослідження за романом О.Вайльда „Портрет Доріана Грея” // ВЛ. – 2003. – №12. 4.Гавришко Г. “Принц Парадокс”? „Апостол естетизму”? „Король життя”? Зраджений, в’язень, вигнанець, злидар? // ВЛ. – 2000. – №3.

Підсумок

1

Узагальнення та систематизація вивченого протя­гом року матеріалу

Учень (учениця):

називає авторів і переказує зміст вивчених протягом року творів;

повторює і систематизує засвоєні протягом навчального року відомості про особливості перебігу світового літературного процесу (реалізм, література другої половини ХІХ ст.);

ТЛ Дає визначення понять: верлібр; зовнішня і внутрішня дія; історичний роман; психологічний роман; соціально-психологічний роман; філософський роман.















  1   2   3   4

Додати документ в свій блог або на сайт


Схожі:

Зарубіжна література iconПередмова тема №1 Міф І література
Зошит укладений відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Зарубіжна література. 5-12 класи» (2005р)

Зарубіжна література iconСвітова література
Зарубіжна література. 5–12 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Ю.І. Ковбасенко, Г. М. Гребницький,...

Зарубіжна література iconСвітова література
Зарубіжна література. 5–12 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Ю.І. Ковбасенко, Г. М. Гребницький,...

Зарубіжна література iconРозділ «російська мова І література, зарубіжна література, іноземні мови»
Шановні учителі-філологи, учні навчальних закладів донецької області! Пропонуємо вашій увазі ркомендації щодо роботи у період подовжених...

Зарубіжна література iconНаказ №600 м. Миколаїв Про проведення тестування до Миколаївського територіального відділення Малої академії наук України у 2011 році
України, географія, українська мова та література, англійська, французька та німецька мови, зарубіжна література, психологія, у такі...

Зарубіжна література iconПерекладач: Євген Попович
Джерело: з книги: Зарубіжна література: Посібник-хрестоматія. 11 клас. Донецьк: тов вкф «бао», 2003

Зарубіжна література iconПояснювальна записка
Предмет “Зарубіжна література” – важлива складова літературної освіти. Об’єктом вивчення курсу є кращі твори зарубіжних

Зарубіжна література iconПогоджено на засіданні мо голова мо
Календарне планування із світової літератури для 5-9 кл складене відповідно до програми «Зарубіжна література 5-12 кл.» під редакцією...

Зарубіжна література iconУкраїнська та зарубіжна література і література національних меншин. Критерії оцінювання навчальних досягнень
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з української та зарубіжної літератур І літератур національних меншин у системі загальної...

Зарубіжна література iconПошукова робота з предмету „Зарубіжна література” на тему: „Словник морских виразів” за твором Д. Дефо „Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
Весло – палка с расширением на конце, которое обеспечивает движение корабля с помощью мускульной силой

Зарубіжна література iconМетодичні матеріали для самостійної роботи студентів
Китайська мова та література, японська мова та література, англійська мова та література, французька мова та література

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©on2.docdat.com 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи